Not the end, just the beginning of something new - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bart Stevens - WaarBenJij.nu Not the end, just the beginning of something new - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bart Stevens - WaarBenJij.nu

Not the end, just the beginning of something new

Door: stevie

Blijf op de hoogte en volg Bart

09 Mei 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo iedereen, eindelijk weer is een berichtje! Krijg er steeds minder tijd voor, en om eerlijk te zijn ook steeds minder zin omdat het gewoon zo geweldig is, het reizen haha

Ik zal maar verdergaan waar mijn ouders gestopt zijn, bij Cape Tribulation. Zal het kort proberen te houden want er is weer veel gebeurd.

We zijn vanuit Port Douglas weggegaan op een 1 daytour naar Cape Tribulation, de enige plek waar de great barrier reef met het regenwoud grenst. We hebben daar een crocodile cruise gedaan en 2 crocs gezien, erg gaaf. Vervolgens wat bushwalks door de rainforest waar je de grootste spinnen, bomen en andere rare beesten en dingen tegenkwam, onze gids was helemaal geweldg, George. Eigenlijk al met pensioen en wist overal wat vanaf. Hij was ook erg enthousiast dus dat scheelde veel. We waren ook maar met een klein groepje, 5 mensen + de guide. We hebben een lekkere lunch op in een tropische tuin met grote gekleurde vlinders en vogels. Vervolgens zijn we naar het mooiste plekje ooit gegaan, een freshwater creek in een afgelegen plekje in de rainforest, stukje gekanoed, zonder ook maar 1 'westers' geluid te horen, aleen wat beesten en de stromende rivier. Green ants over me tong heen laten lopen om te vitamine C binnen te krijgen, leguanen genaamd de Boyds forest dragon gespot. Als afsluiter een geweldige lookout over cape tribulation en het rainforest. De volgende dag zijn we naar de Outer Barrier Reef gegaan, ver op zee en het was geweldig, eigenlijk wilde ik duiken maar met mijn hernia moest ik daar weer is vanaf zien, helaas. Wel nog een paar keer gesnorkeld en dat was ook erg gaaf en heel mooi. Heel veel grote en kleine vissen, haaien, prachtig koraal en ga maar door. De zee was perfect blauw en de lucht idem. De dag erop terug naar Cairns als 'eindstop' voor mijn ouders. Nog een beetje geshopt en de lagoon + beach bekeken. De dag erop zat het er al weer op, mijn ouders gingen naar huis, 2 weken geweldige vakantie met mooie dingen. Erg blij dat ze nog gekomen zijn. Ik ben terug gegaan naar Airlie Beach om Iris, een vriendin van mij die ik van school nog kende te ontmoeten. Na een verschrikkelijke busdrive kwam ik eraan en het was nog steeds geweldig, 4 dagen lang gechilld en uitgeweest, vervolgens Iris ontmoet en Miranda ( waarzij samen mee reisde ) en de Whitsunday tour gedaan op de partyboat Pride of Airlie. 3 dagen 2 nachten. De partyboat overdag was iets te voor mij aangezien iedereen om 7u sogtends al begon, maar het was supermooi, sliepen op het eiland, ik met 4 dames. Josine en Eiljah waren de andere, Josine ook uit Nederland. Grootste feesten op het eiland, maar wij vielen de 1e avond in slaap op ons balkon haha. Volgende dag naar Whitehaven beach supermooi en lang strand en gewoon goed. Weer gesnorkeld. Savonds weer drinkspelletjes op het eiland, eindigde in een Bikini ( foto's zijn er ) 1/4 van alle partypeeps waren nederlands, 26 van de 100 mensen op de 2 boten. Afterparty in de jacuzi en pool. Prachtige sunsets. De laatste dag nog wat mooie snorkels spots afgegaan en vervolgens weer terug naar Airlie beach. Snachts om 2 uur de bus naar Townsvile gepakt. om 1 uur snachts werden we wakker gemaakt door de sproeiers omdat we op het grasveld in slaap waren gedoezeld. In townsville aangekomen de ferry gepakt naar Magnetic Island. Hideaway Hotel. Op het eiland geen zak te doen nergens iets te vinden en superklein, maar ook echt supermooi, ik was aan het einde van mijn geld anders had ik graag de Fullmoon party die 2 dagen erna was ook meegepakt, het enige moment dat het eiland volzit. Maar hier in Thailand schijnen ze beter te zijn dus no drama's ;). Ik was weer op zoek naar werk en daar begon het weer, nergens iets te krijgen omdat een pricedrop van het fruit had plaatsgevonden, iets dat 2x per jaar gebeurd, heb ik weer. Uiteindelijk besloten om naar Cairns te gaan, de laatste weken uitzitten, kwam er opeens iets in me schoot geworpen, tuinman! ik kon mooi iedere dag werken tot ik wegging, perfect. Ik gelijk bram gebeld die kwam hier ook naar toe. En toen waren we weer bij elkaar, alsof we nooit weggeweest waren, de prachtige tuin van een van de rijkste mensen van Cairns te bewerken. We verbleven in Tropic Days echt een superhostel met alles erop en eraan, leuke mensen ontmoet en geweldige staff. Het mooiste was dat we bij onze baan een auto kregen ( dikke pickup ). Gratis lunch / dinner. VIP behandeling in de bar waar onze baas de eigenaar van was, gratis drinken / halve prijs / gratis entree. Ook kregen we standaard 2 jugs of beer gratis iedere avond bij ons eten. Onze baas was echt superrelaxt, liet ook mooie spots zien waar we heen mochten cruisen met de wagen after work. De tuin was ook gigantisch, tegen het rainforest aan, zwembadje, tennisbaan, jacuzzi en ga maar door. Alles was altijd cool, just relax en NO DRAMA's, zoals hij het zei. Heel wat leuker als de no worries waar ik ondertussen kotsmisselijk van ben ;). 3 chili girls ( vrienden van bram ) waren ook hierheen gekomen om te werken met ons en ze waren echt super, hoop ze nog een keer te zien als ik mijn reisje in Zuid Amerika ga doen. Maar dit was dus het einde van Ozzie, helaas, echt een supertijd gehad en wilde nog langer blijven maar zat er helaas niet in ivm school. Ik raad iedereen aan om het ook te doen, Ozzie is echt easygoing en supermakkelijk om te reizen, je ontmoet duizenden mensen en het is gewoon relaxt. Afscheidsparty van de chiligirls gehad, erg gezellig en vervolgens van iedereen afscheid genomen, op onze weg naar Azie, bestemming Thailand - Bangkok.

We kwamen aan Thailand - Land of Smiles stond op alle borden. Na vele onderhandelingen en mensen van je afslaan hadden we een taxi naar Khao San Rd. De backpackersstraat van Bangkok, chaos, grote neon lichten en ontiegelijk veel autos , tuktuks scooters en mensen! GEWELDIG, ben er pas 1 dag en nu al verkocht. Je moet er zijn om het te geloven, maar het is echt superrrrrrrrrr. Morgen vertrekken we naar een eilandje Ko Samet, waar we onze vriend Nino weer ontmoeten en dan is het trio weer bij elkaar, en Let the journey begin.

Mijn mobiele nummer van Ozzie is niet meer te gebruikn dus ontvang hier niets meer.. niet smse of belle dus. weet nog niet hoe ik het hier ga doen en wat goedkoop is dus dat komt nog, verhalen duurt mischien wat langer en foto's kan ik hier nergens meer erop gooien ben ik bang, maar thuis krijgt iedereen die wilt ze te zien!

Australie is dan wel afgelopen en het is jammer, maar its not the end, just the beginning of something new

Ciao people, zie jullie snel!

Kus bart

  • 09 Mei 2008 - 11:46

    Sip:

    Hey Bartje!!!

    Weer even bij gepraat;) Leuke en geweldige reis achter de rug in Australië:).. Nou maar iets moois mee maken daar in Azië, denk dat dat wel gaat lukken.. ik heb Iris alweer gesproken, ze had het enorm naar haar zin gehad daar!!

    Koninginnen dag was ook super en nu nog 3 weekjes leren en werken en dan klaar met school:D.. beter!!

    Ik hoor wel van je en nog een goede reis, groetjes aan de jongens;)

    Ltr S

  • 10 Mei 2008 - 13:26

    Mario:

    Hoi Bart,

    Leuk vervolg op het verhaal van je ouders! Geniet er nog van in Azie, want dat is ook een prachtig gedeelte!!

  • 11 Mei 2008 - 08:48

    Jop:

    heej bart leuk verhaal heb je er van gemaakt.
    ik zou daar ook best willen zijn maar moet nog naar school :S
    je leek in die video wel op tarzan wel :P
    maar er nog iets moois van daar in azie.

    groetjes Jop

  • 15 Mei 2008 - 15:58

    Sofie:

    Hee neefje, leuk je ff gesproken te hebben! Mis je wel hoor, jij niet zo te zien op de foto's met die meiden ;)
    Spreek je (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Bart

Love where you live

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 29771

Voorgaande reizen:

23 December 2007 - 09 Juli 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

study

Landen bezocht: