Genieten - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Bart Stevens - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Bart Stevens - WaarBenJij.nu

Genieten

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bart

11 Januari 2008 | Australië, Adelaide

Bedankt allemaal weer voor jullie berichtjes, erg leuk! 'appreciate it' ;)

Na de wat mindere dagen na oud en nieuw waarin we ons een beetje down voelden en het geld ging zo hard en alles was zo duur en dit en dat, kwamen we weer een ' vriend' uit sydney tegen in Melbourne, erg toevallig en die pepte ons weer op.. of mischien was het het bier.. maar we voelde ons in ieder geval beter! de 2e dag in Melbourne hebben we een bankaccount geregeld voor werken in australie, zijn we naar het strand gegaan wat echt zwaar tegenviel want het was echt het afschuwelijkste strand dat we ooit hadden gezien, maar goed wel een strand en veel zon hehe. Hier zaten we nog wat na te denken en te mokken over dat niets echt ging zoals gepland en dat we niet wilden werken maar het moest en alles was slecht en 'niet leuk'.. (ik zal het taalgebruik maar netjes houden voor de jonge lezers). De dag erop kwam Nino uit Sydney weer naar Melbourne terug want die leefde en werkte hier bij zijn familie, waar we toen uitgenodigd zijn om te komen eten en toen we daar aankwamen waren we echt beland in een gigantische villa met zelfs een lift in het huis echt bizar, stuk of 6 slaapkamers, 3 badkamers en een handjevol auto's.. alles was in enorme voorraden vooral de pasta's. En nadat we toen een boodschapje hebben gedaan heeft chefkok Nino ons een heerlijke maaltijd voorgeschoteld, pasta di Nino, met 2 flinke lappen vlees als toetje.. onze eerste fatsoenlijke maaltijd in de tijd dat we wegzijn! :D
's Avonds hebben we in ons hostel in Melbourne nog wat biertjes gedronken in de pub. Beetje vreemde mensen en ze dansen ook heel anders als de Nederlanders, maar het was opzich wel gezellig. Deze dag hebben wij ook besloten NIET te gaan werken en een lift gevonden naar Uluru, het midden van Australie, Alice Springs, met de grote steen middenin de open vlakte. Dus wij gelukkig, eindelijk eens het echte australie zien, 's ochtends vroeg weg gereden en eerst via de Great Ocean road gereden, prachtig om te zien mooie kustlijn en je hebt ook nog de 12 apostles, enorme stenen die midden in het water staan ( zie foto's ), we waren al gewaarschuwd voor de enorme aantal vliegen die er in zuid en midden australie rondzwerven en dat merkten we dan ook snel bij de 12 apostles, echt afschuwelijk. Ze zijn echt super agressief echt heel anders dan in Nederland en ze komen echt met bossen tegelijk, erg vervelend als het 40 graden is :P. De 2 jongens waar we mee mee reden heten Michael en Roman, Michael uit Germany, een of andere geflipte natuurfreak die net 2.5 maand Antarctica erop had zitten en echt alles tot in de puntjes geregeld wilden hebben.. waar Bram en ik niet zo goed tegenkonden. En dan Roman, jongens uit zwitserland, 22 jaar.. erg leuke gast en wat meer van ons ' soort ' om het zo maar te zeggen. Hij was ook de chauffeur met de eigen auto. Wij kunnen dus niet onze auto huren hier ofzo omdat we geen creditcard hebben, dus daar baalden we wel van omdat dat eigenlijk de manier van reizen is, wat ons betreft. Maar nu doen we het dus maar op deze manier, wel erg leuk want je leert veel mensen kennen en het Engels mag ook wel wat opgekrikt worden heb ik hier gemerkt. Na een rit van 12 uur via de Great Ocean Road zijn we in Adelaide aangekomen, daar een nachtje geslapen in een mooi hostelletje waar we nu ook weer zitten. De volgende dag weer 9 uur in de auto in de stikkende hitte zonder airco, 40-45 graden gedurende de hele trip, richting Coober Pedy. Een opalminers dorpje in de middle of nowhere, onderweg ook nog een Croatian Club tegengekomen, en op de foto gezet, voor onze kroatische lezers :P. Was wel vreemd om te zien want binnen 8 uur rijden heb je niets dan zand boompjes en een croatian club, geen dorpje of iets te zien. Op de weg naar Coober Pedy heb ik nog wat struisvogels gezien, helaas niet op foto kunnen zetten, er waren ook gigantische Saltlakes, gewoon meertjes die helemaal drooggelegd zijn door de zon en lijkt net alsof er ijs op ligt, mooi om te zien!

In Coober Pedy hadden we een hostel geboekt underground, lekker koel en primitief! Geen deuren of iets erin dus hopen dat iedereen zo eerlijk is, maar dat is hier gelukkig grotendeels wel!
's Avonds hebben we nog met wat andere gasten gepraat die al bij Uluru waren geweest en wat verhalen uitgewisseld, praten over hun manier van reizen en over de ervaring, erg intressant maar het deed ons alleen maar meer beseffen dat we met een eigen auto toch een veel leukere reis kunnen maken, maar liften is natuurlijk ook goed, het is alleen wel moeilijk omdat je afhankelijk bent, maar deze eerste lift bevalt ons goed!
De dag erop weer een rit gemaakt van zo'n 6-7 uur richting Uluru, in het Engels Ayers Rock genoemd, we zaten in een resort, waar alles echt superduur was maarja er was niets anders of je moest gaan camperen maar dat is niet te doen in die hitte. We hadden wel een zwembad erbij dus dat was wel lekker, al was het water ook gewoon bijna 40 graden. De vliegen waren tot nu toe alleen maar erger geworden maar we hadden de strijd al opgegeven. Nog een hagedis en een slang de weg overzien steken maar het waren niet diegene die onze gevederde vriend Steve Irwin welleens uit de bossen haalden. 's Avonds zijn we naar de Sunset van Ayers rock gegaan dit was niet zo bijzonder wat mij betreft, hij zou van kleur moeten veranderen maar voor mij was het gewoon dezelfde steen, de zonsondergang daarentegen was wel echt schitterend heb ik gelukkig nog wat foto's van kunnen maken.

De volgende ochtend stonden we om 5 uur op en we gingen opweg naar de zonsopgang van Uluru, we moesten trouwens om dit ' park ' te betreden nog wel 25 dollar p.p. betalen, ze slaan echt overal geld uit, veel te toeristisch geworden, helaas!
De zonsopgang was wat mij betreft nog minder als de zonsondergang en de foto's zijn ook niet zo goed gelukt, dus we gingen al snel weer naar 'huis'. Bijna nog een kameel aangereden want onze chauffeur zag 'het' aan voor een fietser haha. Ik dacht eerst dat het een soort dagdroom was, het was uiteraard pas 6 uur sogtends ofzo, dus ik snel een foto gemaakt zodat we het konden bewijzen, hij keek zelfs recht in de camera, echt zo bizar! Wel het laatste beest dat ik verwacht had te zien hier in Australie! Maar goed, niets is zoals ik had gedacht dus wat dat betreft paste het er wel goed bij..

Na weer een hele dag in de airco-kamer en het zwembad te hebben gezeten omdat het gewoonweg te heet was om iets te doen, gingen we 's Avonds naar Kata Tjuta, ook een enorme steen, zelfs nog groter en wat mij betreft ook mooier om te zien. Hier hebben we de zonsondergang gekeken maar de stomme duitser had het verkeerde plekje uitgekozen want wij wilden allemaal naar de andere, waar we na de zonsondergang naar toe reden maar helaas te laat waren voor nog goeie foto's. Terwijl het echt het mooiste plekje was dat ik ooit in me leven heb gezien, het 1e moment dat we even in 'extase' waren en niet meer aan huis dachten en daar wel zo'n 3.. mischien 4 jaar zouden willen staan kijken, maar we hebben het toch maar niet gedaan, zonde van de tijd.
Het was echt een Afrika-stijl achtig plaatje met de gloed van de zon op de achtergrond en die grote steen in het midden, en voor de rest alleen maar zand, boompjes, struikjes, helemaal niets!! Echt supermooi om te zien, denk helaas niet dat het op de foto zo overkomt, iets te donker helaas!

Hierna zijn we de ochtend erop weer teruggereden naar Coober Pedy. De dag erop naar Adelaide, zagen we nog wat zandstormen voorbij razen, ook wel leuk om te zien. Vlak voor we in Adelaide aankwamen kwam bij ons weer het gevoel van bah, werken, nee, willen we niet, en dus hebben we weer een liftje geregeld vanuit Adelaide! :D Als het allemaal goed is gaan we rond maandag richting Perth met een Duitser van 20 jaar. We hebben er weer zin in, straks vanaf Perth terugvliegen naar Melbourne en dan 2 weken Nieuw-Zeeland, en dan zien we wel weer hoe het verder gaat, waarschijnlijk de eastcoast omhoog, en dan richting Thailand!

Voor de dode uurtjes in de avonden hebben we nog deel 5 & 6 van Harry Potter in het engels overgekocht van onze zwitsere vriend. Hij blij, wij blij, iedereen blij.

We gaan genieten :)

voor de liefhebbers Bram zijn site:
brambrambram.waarbenjij.nu

Spreek jullie snel weer en blijf vooral doorgaan met berichtjes achterlaten!! Vind ik leuk ;).. voor de mensen die zo af en toe een smsje sturen, zet je naam even erbij! Heb jullie nummers niet meer ( sorry )

Mis jullie, greetz

• 11 Januari 2008 - 09:18

Sophie:

Ziet r echt heel gaaf uit :D
    Veel plezier nog!
    XX

• 11 Januari 2008 - 09:42

Mario:

Hoi Bart,

Geweldige verhalen kun jij schrijven man!! Je hebt je roeping gemist geloof ik, je had reisverslaggever moeten worden... Geniet er nog van en laat je vooral veel verrassen...
    Mario

• 11 Januari 2008 - 10:36

Tom:

Me eindelijk al un-geblokkeerd op MSN? ;)

Je moet je telefoon trouwens wat vaker opnemen, we hebben al een week lang gebeld. ;)

Groetjes,
    Tom en Boyd (die hier naast mij zit en NEE, niet die Boyd die jij denkt dat ik bedoel.)

• 11 Januari 2008 - 11:17

Renee Vd Weijde:

heeeey bartje.. heb het super druk momenteel maar ik maak altijd ff tijd vrij om jullie verhaaltjes te lezen

dikke kus renee

• 11 Januari 2008 - 12:27

Stephan:

Wat een avontuur weer :) Vette foto's!

• 11 Januari 2008 - 15:00

Vjeko & Annemiek:

Goh, wat goed dat je zoveel tijd neemt om je verhaal op te schrijven is zeker ook leuk voor later.
    Ook erg tof dat je aan ons dacht bij het zien van die "club" of wat het ook was.
    We blijven je volgen en wij vinden het kei knap hoe je je verhaal doet hou dit vol.

• 11 Januari 2008 - 16:06

Raymond:

En nou lekker aan je harry pottertjes beginnen ;)
    Ziet er kick uit!

• 11 Januari 2008 - 17:39

Celeste:

mooie foto's neef!!!
    maar pas op voor de slangen he!!
    xx

• 11 Januari 2008 - 17:39

Kelly.:

hey bart,
    wat een avonturen daar zeg echt gaaf/
    ook de foto's zijn erg leuk om te bekijken!

liefs,
    kelly.

• 11 Januari 2008 - 18:19

Jop (kleine Neefje):

heeej bart
    mooie verhalen kan jij schrijven ik zal het je niet nadoen.
    ik hoop dat je nog veel plezier daar hebt en hopelijk komen er nog veel meer verhalen.
    groetjes jop :D

• 11 Januari 2008 - 18:33

Pv Althuis:

bart fijn om te lezen dat het na een moeilyke start goed gaat mooie fotos
    op de bouw gaat het goed jammer dat ik je heb gemist op je afscheids feestje
    veel plezier nog ik hou de jongens op de hoogte de bouwvakkers van moll

• 11 Januari 2008 - 19:48

Noor:

Hee Stevie,
    Echt leuk om die verhalen te lezen wat jij allemaal mee maakt! Nog heel veel plezier!!

XX, Noor

• 12 Januari 2008 - 09:40

Renee (je Zusje):

Hoi bart!!!!!
    Nou ik woord jaloers hoor!!!!!
    En zeker als ik al die foto's zie!!!!!
    Nou ik hoop dat je het daar wel naar je zin hebt!!!!!
    van jou van bram en die anderen!!!!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx renee!!

• 12 Januari 2008 - 10:40

Iris!!:

heej die bart!!
    oeehj echt wel enorme verhalen. ik hoop echt je in melbourne te zien! lijkt me super gezellig! en heel raar:) maar eventjes over de centjes denk je dat ik het zou redden met een eurotje of 3000 voor 2 maanden en dan zonder te werken in australie? of kan ik dan 2 maanden niet eten ?.. maar ik ben dus ook van plan om langs de oostkust te gaan. en dan vertrek ik weer vanaf cairns naar nederland...en vanuit waar ga jij naar thailand? ben nu net een maandje of wat terug.. heel mooi en super cheap!! haha heb alles gedaan wat ik wou daar enorm veel gekocht en gezien. en elke dag uiteten! incl slaapplekken was ik dus iets minder dan 700 euro kwijt voor 1 hele maand!! echt niets.

maar we houden contact!! en hoop je over een maand te zien:)
    kus kus iris

• 12 Januari 2008 - 12:23

Jesper:

Ik mis jou ook hor vriend ;)
    Maar hoe kom je aan die verhalen,, waar download je die hahah ben ik echt niet gewend van je!!

PEACE

• 12 Januari 2008 - 18:00

Els {moeder Bram}:

hoi bart ook heel leuk om jouw verslagen te lezen en hele mooie leuke fotos.ik hoop dat jullie je pad hebben gevonden en veel genieten.groetjes van allemaal hier.

• 13 Januari 2008 - 12:35

Tom Vd Zwaan:

Klinkt goed jongen !
    En niet klagen over het weer, dat doen wij wel met 5 graden en regen !;)

veel plezier nog ! Geniet er van !

Tom

• 13 Januari 2008 - 12:42

Martijn:

woow kijk hem een verhaal maken, jij moet schrijver worde ;) en heb je de melbourne shuffle al onder de knie :P

• 13 Januari 2008 - 16:20

Nino:

hei bartje ,heel mooi veraal veeeeeel plezier en tot sneel in merlbourne ,ik ben al klaar om te naar nz te gaan ,wacth op jullie ciao nino

• 14 Januari 2008 - 14:43

Tante Elly, Ome Piet:

Hoi Bart,
    Wij lezen je verslag iedere keer en vinden de wijze van vertellen heel leuk! Ga vooral zo door! Geniet van deze mooie ervaring en kijk je wel goed uit!!??

Groetjes van tante Elly en ome Piet

• 15 Januari 2008 - 17:57

Oma :

hoi bartje,
    wat kan jij gezellig schrijven. geweldig. nog geen backpackende oma`s tegen gekomen? zou me er ook wel een paar weken kunnen vermaken.

geniet er nog maar van,
    liefs

• 15 Januari 2008 - 18:57

Els :

zzzzo bart wat een schrijverstalent, we volgen je zo af en toe, hopen dat je veel mooie ervaringen op doet, maar dat gaat vast lukken.
    Groeten engelbert. ,r marjolein en els.

• 20 Januari 2008 - 11:17

Wessel:

EEy bartelemeus, vette verhalen man. en die fotos zien er goed uit. big up from Alkmaar :D laters

• 21 Januari 2008 - 11:30

Ilona Van Biesen:

He Bart,
    Hoorde via je vader van deze site, erg leuk gedaan, en super wat ik op die foto's allemaal zie!!
    Oud- en nieuw toch een kl*te tijd he.. Maar gelukkig heb je het verder goed naar je zin.
    Veel liefs, Ilona.

• 23 Januari 2008 - 15:30

Conny:

ha die ruige neef van me,
    hartstikke leuke verhalen van jou om te lezen. Je kan zo de schrijfbusiness in!
    ik wens je een hele fijne verjaardag en nog meer plezier (als dat al mogelijk is natuurlijk)
    keep it going (as they say in Ozzie-land)
    heel veel groetjes van
    Conny en spike

• 23 Januari 2008 - 17:25

Fam Stevens:

In Australie ben je al jarig, wij zullen er morgen 1tje op je drinken ;) Gefeliciteerd!! (K)

Fam Stevens - Bergen 1 ;)

• 23 Januari 2008 - 17:33

Opa & Oma Stevens:

Proficiat met je verjaardag Bart, en verder veel plezier en wij hopen weer op je terugkomst! Een dikke kus Opa & Oma Stevens

• 23 Januari 2008 - 19:12

Fam. Vrij.:

Bartje,

Gefeliciteeeerd!
    Mama heeft Geld gegeven aan trudy..
    Dat stort ze er bij jou op;)
    Kan je weer iets leuks mee doen!
    Nou we wensen je nog heel veel plezier enzo toe daaro in australiaa!:D

Dikkekuss..
    Lotte..
    En de rest van het gezin!
    Oja, en oma zit er ook naast daar krijg je ook heel veel kussies van voor je 19e verjaardag:d

• 23 Januari 2008 - 20:20

Piet En Elly:

Hoi Bart Gefeliciteerd met je verjaardag,en nog een hele fijne tijd.
    Geniet er van.
    Groetjes.

• 24 Januari 2008 - 13:16

Douwe:

heej jongens

Ik hoop dat alles goed met jullie is maar ik ga er wel vanuit, met mij in ieder geval wel.
    En bart van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Groetjes douwe

• 24 Januari 2008 - 15:02

Fam.Ivanek:

Wij zijn niet niet zo bijdehand dat we er erg in hadden dat we je eigenlijk gister al hadden kunnen feliciteren....maar bij deze VAN HARTE!

Vjek & miek, Dejan, Nikica & Kiki xxx

• 24 Januari 2008 - 15:11

Tom En Renee:

Gefeliciteerd!!!!

• 24 Januari 2008 - 16:12

Tommy:

heey bart, alles goed daar?
    zal wel he.
    gefeliciteerd met je verjaardag he:D
    gr tommy van hooydonk

• 24 Januari 2008 - 16:25

Sylvia :

hee bart!
    van harte gefeliciteerd met je verjaadag! je hebt mooie verhalen geschreven en mooie foto's gemaakt. De verhalen zijn volgens Ad nog spannender dan de belevenissen op Bon Repos en El Pinar in Spanje. Nog heel veel plezier daar!
    Ad, Annie, Paul, Mark en Syl

• 24 Januari 2008 - 18:00

Remko:

gefeliciteerd eej, en nog veel plezier daar!!

• 24 Januari 2008 - 21:18

Teun:

Bartje gefeliciteerd he!,,
    Wa een ouwe kerel worde al he;) haha
    Geniet ervan...

Teun

• 28 Januari 2008 - 11:35

Renee Stevens:

heei bart heb jij bij juf karin gezeten?
    ik hoop dat je het daar leuk hebt

renee xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

renee renee renee xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx