" Life.. " - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bart Stevens - WaarBenJij.nu " Life.. " - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bart Stevens - WaarBenJij.nu

" Life.. "

Door: stevie

Blijf op de hoogte en volg Bart

17 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

" is what happens to you while you're busy making other plans "

allereerst natuurlijk Hallo tegen iedereen... lang niet gesproken en ook lang geen verhaal getikt! computers waren hier de laatste weken steeds kapot dus helaas :(

NEW ZEELAND

Toen we in new zeeland aankwamen zijn we afgedropt bij de Wicked van company, waar we onze stoere Mick Jagger van hadden gehuurd. Echt een heel mooi busje en echt geweldig om op die manier te reizen! We zijn meteen die avond na de gewoonlijke boodschappen te hebben in geslagen doorgereden naar een plaatsje niet ver van Christchurch, waar we geland waren. Meteen waren we verkocht aan het prachtige landschap dat new zeeland heeft, uitgestrekte vlaktes, afgewisseld door hoge bergen, prachtige meren en prachtige views ook uiteraard! Daarna zijn we richting de westkust gegaan naar Greymouth, via Arthur's Pass, 's nachts langs de kant vd weg geslapen in onze van, iets minder comfortabel dan ik had gehoopt, maar je kan niet alles hebben ;). de volgende ochtend vroeg weer vertrokken en we reden ook echt door een prachtig landschap waardoor niemand meer eraan dacht waarom we om 6 uur 's ochtends al aan het rijden waren. In Greymouth aangekomen hebben we de Lonely Planet van new zealand gekocht, zegmaar de bijbel van de reiziger. Onderweg zijn we vaak zat gestopt voor prachtige meertjes, en aan de zee. We reden diezelfde dag nog door naar Franz Josef Glacier ( we hadden maar 2 weken! ). Dit is dus een gletsjer, echt prachtig om te zien maar konden helaas niet dichtbij komen. Het water stroomde snoeihard voorbij en de kleur van de gletsjer is echt onbeschrijflijk tussen de grote bergen. Gelukkig konden we bij de andere gletsjer, Fox Glacier, wel dichtbij komen en er in principe zelfs in kruipen ( wat ons niet zo verstandig leek ) We zijn 's avonds nog doorgereden in het donker en ik had echt geen idee waar we waren, ergens langs de kant van de weg maar gestopt en 's ochtends werden we wederom wakker rond 6 uur, met 100.000en mosquitos in de bus, iedereen lekgeprikt ik viel bekant uit het busje en wat zag ik, een van de prachtigste baaien die ik ook gezien heb, de zon kwam net op dus waarschijnlijk dat het daarom zo mooi was maar het was echt schitterend om te zien, Jackson Bay, ook tussen de bergen en uitkomend op de zee. Het landschap op de weg terug was ook schitterend, jungle achtige bomen en grote mistbanken die over de meertjes en riviertjes hingen. De meertjes die hier zon beetje overal de mooie turqoise / diepgroene kleuren hebben, prachtig! En tot slot op de achtergrond nog de besneeuwde bergtoppen, alsof je friet, pizza en een goede wokschotel in 1x op je bord krijgt. Omdat we vroeg in de ochtend waren vertrokken konden we gelukkig weer veel km's maken en reden dus door naar Lake Wanaka, weer zon prachtig mooi meertje waar we op de weg naar toe nog prachtige views vanaf de bergen hebben gezien. Onderaan bij het meer aangekomen hebben we een plons genomen, IJS en IJSKOUD! Maar wel overheerlijk! Aan het einde van de middag zijn we uiteindelijk doorgereden naar Queenstown, de place to be wat mij betreft ( in new zealand )! Adrenaline - city... We hebben meteen de bungee swing geboekt! Na de middag en begin van de avond aan het meer te hebben doorgebracht zijn we 's avonds uitgegaan naar een Latin Party. Echt helemaal geweldig, wil nu zelf ook leren salsa dansen, en die muziek! Perfect was het. Het zat helemaal ramvol met italian, spanish and latin american peeps! We zijn daarom tot in de vroege uurtjes doorgegaan en hebben daar nog 3chili-girls ontmoet.
De volgende dag de bungee swing! Was even slikken om van een platform 110m boven de grond een afgrond boven de river tussen de bergwanden in te springen, maar het is me gelukt ( achterwaarts zelfs! ) en het was echt supergaaf! We zijn ook nog met een skiliftje naar een top vd berg gegaan om een prachtige view over Queenstown en al zijn xtreme sports te zien! Omdat we deze nacht niet meer op de camping stonden en we overdag wel stiekem een douche ( waar je nog voor moest betalen ) hadden gepleegd, moesten we alsnog 50 dollar extra betalen omdat we niet op de camping stonden, tegenvallerrtje. 's Avonds zijn we met de 3 chili girls naar Milford Sound gereden, ik was zelf echt heel ziek dus heb deze dagen veel in me slaapzakje achterin de wagen gelegen, maar het was echt supermooi! Die nacht heb ik door moeten brengen in de kofferbak van een auto, achterbank omgeklapt, naast een dikke chili girl die nog snurkte ook! Zonder matras, zonder kussen.. had me de 1e nacht naast een vrouw in bed toch anders voorgesteld! :P ( verder niets gebeurd, voor de mensen die het nog niet doorhadden, worst night ever! )De volgende dag op een camping gestrand in Te Anau, leuke camping met leuk huisje. Wederom mooie views over de meren, bergen, ijs, watervallen, je kan het zo gek niet verzinnen daar in new zealand! Daarna doorgereden naar Dunedin - Otago Peninsula, nadat we afscheid hadden genomen van de girls. ALWEER prachtige views maar het was een beetje bewolkt dat was dan weer iets minder. Doorgereden terug naar Christchurch via Timaru, waar de zee ruig was en de golven hoog! Terug in Christchurch zijn we uitgeweest en de volgende dag doorgereden naar Nelson en het Abel Tasman Park, het noorden van het zuidelijke eiland. Met een taxibootje naar een prachtige baai gevaard, waar we nog een uurtje moesten worstelen door ruige natuur en vervolgens uitkwamen in een nog mooiere baai! Voor ons alleen, heerlijk dus. 's Avonds de ferry richting het noord eiland gepakt en aangekomen in Wellington. Gelijk een stukje doorgereden naar Paekaekaeriki en daar gekampeerd. Volgende dag doorgereden richting Dawson Fall, prachtige waterval met de Mount Egmont vlakbij! Prachtige views en landschap. 's Middags doorgereden naar Stratford waar we ons getrakteerd hebben op garnalen en zalm voor 'diner'.
De dag erop via " The Forgotten World Highway " richting Lake Taupo! De highway was zo vergeten omdat het echt 7uur duurde voordat we de 300km hadden afgelegd, maar het was het waard! Echt prachtig om erover te rijden en alles te zien, je komt geen kip of dorp tegen en je kruist de prachtigste gebieden. Aangekomen in Taupo bezochten we natuurlijk meteen de hotwaterpools omdat we dichtbij de Vulcanic Area zitten! Heerrrlijk. En Roturua is die vulcanic area, we hebben een geyser park bezocht en een maori concert gezien, echt supermooi allemaal. 's Avonds doorgereden naar Auckland, the big city! Vond er vrij weinig aan en hebben er overnacht en de volgende ochtend besloten nog iets leuks te doen in de laatste paar dagen, dus zijn we naar Coromandel Peninsula gereden, op de Pacific Coast Highway, prachtige zee views en strandjes! We zijn naar Tairua gereden en hebben daar fishing rods gehuurd en hebben de hele nacht gevist! ( sorry voor de onsmakelijke aas-foto's ). Samen met een biertje en een chippie langvolgehouden, maar meer als een meeuw en mosselen hebben we niet gevangen. Wel nog een enorme manta rog gezien, freakyyy!
De volgende dag zijn we naar Coromandel Town gereden en wilden we 's avonds uitgaan, maar dat zat er niet in, aangezien er zatte opa's en oma's aan ons vroegen of we niet met hun mee de 'pub' inwilden. Terug naar auckland devolgende dag, ons busje terug ingeleverd, en via een man die handtekeningen op straat verzamelde een lift naar het vliegveld geritseld! Via Christchurch weer terug naar Melbourne.

Na een paar dagen melbourne moest ik toch echt gaan werken en zit nu in Red Cliffs, hell on earth haha. Maar daar horen jullie nog wel van ;) Heb een kerel uit nederland ontmoet die ons wat boeken heeft uitgeleend en verkocht, o.a. Het Ontstaan en het einde van alles, van Graham Hancock ( aanrader voor IEDEREEN ! ). Hij is helaas weer vertrokken we hebben met ons 3tjes goede gesprekken gehouden, deze week zullen maar ouders naar Brisbane komen en heb mijn tickettjes al geboekt, weg van hier!! :D Ik ga zelf nog even naar Surfers Paradise, een superbeach dat iets onder Brisbane ligt, en dan zal ik mijn ouders ontmoeten in 'Brizzie'.

Spreek jullie allemaal snel weer, mis jullie wel hoor!!

Kus en knuffels

• 17 Maart 2008 - 09:22

Kelly.:

Lieve Bart!
    Je hebt er weer een prachtig verhaal van gemaakt net zoals al die andere verhalen.
    Wat een dingen zie en beleef jij allemaal zeg, eigelijk ongelovelijk.
    En heerlijk naast zn dikke chilli'se vrouw slapen ghehe. nouja je moet alles keertje meegemaakt hebben he.

Ik spreek je snel,
    Liefs Kelly.

• 17 Maart 2008 - 10:13

Iris:

heej die bart!!
    super joh nieuw zeeland! echt mooie fotos. fjin dat je eindelijk bijna klaar ben met werken... zal wel een verschrikkelijke opluchting zijn. ik ben der eindelijk uit wat ik ga doen.. de wicked is toch te duur voor ons 2e en we willen donderdag weg dus nu nog een 3e persoon vinden word lastig. maar we gaan een greyhoundpas halen van sydney naar cairns. waarschijnlijk ben ik over een weekje rond byron bay en surfers paradise. misschien dat ik je daar nog tegen kom. lijkt me lache!!

tot snel hoop ik
    kus iris

• 17 Maart 2008 - 11:52

Papa:

geweldig boy, we komen eraan. nog even geduld, maar zondag zien we je.

• 17 Maart 2008 - 13:01

Sip:

Bartje!!

Goed verhaal jonge!! Veel plezier volgende week en werk ze tot die tijd;).. Alles komt goed:D!!

Spreek je snel Ltr

• 17 Maart 2008 - 13:10

Mario:

Hoi Bart!!

Hardstikke leuk om weer eens een uitgebreide story van je te lezen! Heel goed!
    Wij zullen wel voor je zusje en broertje zorgen hoor.. Geniet er maar met volle teugen van als je je ouders weer even ziet!
    Groetjes van ons allemaal.
    Mario, Ellen, Jop en Chiem.

• 17 Maart 2008 - 16:33

Steuf:

Het was weer fun je verhaal te lezen ^^

• 18 Maart 2008 - 07:13

Jop:

heej bart leuk verhaal.
    jij maakt trouwens wel veel mee:P
    maar ik hoop snel weer een leuk verhaal te zien.
    groetjes jop

• 18 Maart 2008 - 10:53

Nino:

hei Bartje ,ik hope dat alles goed met jou gaat ,ik blijf tot met 1 may hier in Merlbourne en daarna in thailand ,maar ja veel plezier met jou familie ,ciao Nino

• 19 Maart 2008 - 12:27

Reinier:

Bart! Het klinkt super!!!! Veel plezier nog keep us updated & we moeten nog steeds keertje bellen. Waren de rest van die chickies wel mooi of?

Greetz uit nederland

• 19 Maart 2008 - 13:00

Wessel:

Ej man
    het blijft maar beter worden, die fotos zijn wel indrukwekkend. Nog lekker chickie gescoord zag ik, en goed geslapen ook nog ;) haha
    spreek je snel weer,
    laters

• 19 Maart 2008 - 14:23

Willie:

Mooi man dat je goed hebt daar,en mooie fotos hoor

laterzz

• 23 Maart 2008 - 12:30

Conny:

Hoi Bart,
    hartstikke leuk om weer die verhalen te lezen hoor. Ik krijg er toch ook steeds meer zin in, om een x die kant op te gaan! klinkt helemaal toppie.
    heel veel plezier met pa en ma daar en ik hoop dat je nog meer gouwe tijden tegemoet gaat daar.
    doe de groetjes aan mijn broertje en Trudy en ik zit vol smart op je volgende verhaal te wachten.
    groetjes, van (tante) Conny

• 24 Maart 2008 - 07:16

Lievereneetje S.:

heei bartekeik moes EEN WEDSTRIJD SCHAATSEN EN WAT DENK JE ........ DE 1E PLAATS JJJJJJJJJJJJJJJJJJJOOOOOOOOOEEEEEHHHHHHHOOOOOOOOOOEEEE.
    NOU JA TOTSIENS ALERLIEFSTE BROER BARTJE.

KUSKUSKUSKUSKUSKUSKUKUSKUKKUSKUSKUSKUSKUS...

• 25 Maart 2008 - 22:01

Jan En Yvonne:

Het is weer erg leuk om te lezen hoe jullie " uitstapje" naar Nieuw Zeeland is geweest. Ga de volgende weken maar lekker genieten met je pa en ma,heel veel groeten uit het koude Traaie.
    Jan en Yvonne