The unexpected - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart Stevens - WaarBenJij.nu The unexpected - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart Stevens - WaarBenJij.nu

The unexpected

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bart

02 Januari 2008 | Australië, Sydney

Allereerst allemaal een gelukkig nieuwjaar! Hoop dat jullie ervan genoten hebben en een goed jaar tegemoet gaan ;)



De 2e dag in Sydney hadden we 2 kamergenoten ontmoet, duitsers van 30 jaar die een 4 weekse vakantie hielden door australie, eentje ervan was al eens op backpack tour geweest en wist dus wel het een en ander te vertellen waardoor we 's avonds in een leuke ' pub' uitgeweest waren en weer wat nieuwe dingen ontdekten over het backpackersleven. 's Avonds bij een goed backpackersrestaurantje onwetend een Kangoeroe steak gegeten, maar hij was wel lekker :P. We hadden echter wel een probleem want we hadden nog maar 1 nacht in ons hostel en heel sydney zat helemaal vol, alle auto's waren uitgehuurd en alle campings eromheen waren vol dus wij zijn hele dagen op zoek geweest om een hostel of iets te vinden zodat we niet in het park moesten slapen. Na heel veel geluk en big money spending hebben we nog een extra nachtje in ons eigen hostel kunnen krijgen, wel op aparte kamers, en de nacht erop in een duur hotel wat zon beetje 3x de prijs kostte van wat we daarvoor hadden betaald. Maar we wilde natuurlijk wel in Sydney blijven want oud en nieuw scheen hier helemaal super te zijn en je zag ook overal al reclame en alles over oud en nieuw.

De dag erop ging bram naar een vriend van ze werk die met zijn vrouw op vakantie was voor een paar weken dus ik besloot om naar Bondi Beach te gaan, zogenaamd HET strand van Sydney maar toen ik er eenmaal aangekomen was viel het een beetje tegen, de zee was vies en er was eigenlijk niets te doen. De golven waren ook niet zo hoog dus heb helaas nog geen surfers aan het werk gezien! 's Avonds gingen we naar ons nieuwe hotel in Kings Cross, de hoerenbuurt van Sydney maar het was het enige wat nog vrij was. We liepen een beetje over de straten en zagen al snel waarom dit was, overal liepen hoertjes en vreemde kerels en zwervers rond. Er waren talloze stripclubs en rare tenten en iedereen probeerde je binnen te lokken, een beetje als Amsterdam, alleen dan anders. Daarna hebben we nog wat biertjes gedronken op onze hotelkamer en wat tv gekeken, bespreken wat de volgende stap werd waar we heen gingen of wat we gingen doen.

Nino, een vriend van bram in Nederland zat al 8 maanden in Australie en kwam ook met zijn groepje vrienden naar Sydney om oud en nieuw te vieren, hun hadden via connecties nog wel een slaapplek in een appartementencomplex gevonden, waar we toen de dag hebben doorgebracht op het dakterras met zwembad :D.. heel lekker en heel warm, flink wat bier en alcohol gekocht en daar de hele middag zitten feesten, was erg gezellig en weer wat nieuwe mensen ontmoet, allemaal uit andere landen. 's Avonds waren we natuurlijk echt ontiegelijk hard verbrand en dat was weer met minder, zeker als je steeds met die tas van zoveel kg op je rug moet lopen terwijl die superhard verbrand is, hehe. Nino had al een reis geboekt naar Nieuw Zeeland en heeft ons overgehaald dat ook te doen want dat schijnt ook echt super te zijn, ben zelf ook heel benieuwd want de plaatjes en verhalen zijn echt super! dis 4 februari gaan we erheen. 's Avonds zijn we nog naar een club geweest en weer wat vreemde reizigers ontmoet wat weer erg gezellig was.

De dag erop zou de dag zijn want dan was het oudjaarsdag en de planningen werden al gemaakt, we hadden op nieuwjaarsnacht geen slaapplek dus moesten we onze tassen ergens oplaten bergen in een kluis en te voet verder de rest vd dag. Omdat we geen zin meer hadden in deze dure drukbezette stad hebben we toen meteen een busreis naar Melbourne geboekt die 's ochtends om half 8 vertrok dus dan konden we meteen door. De hele dag op oudjaarsdag was alles druk druk druk en iedereen was al sogtens om 11 uur aan de alcohol, wij zijn met nino en zijn vrienden in een park neergesetteld met wat bier en rum en hebben daar zo'n beetje de hele dag gezeten was erg gezellig en wederom weer wat nieuwe mensen ontmoet, from all over the world. 's Avonds moest ik nog terug naar het kluisje omdat ik niet echt party kleren had aangetrokken dus dat was niet zo handig, en toen begon de ellende van oud en nieuw :P, toen ik terugliep van het kluisje terug richting harbour bridge waar het allemaal te doen is om 12 uur, was ik iedereen kwijt, alle telefoonlijnen waren bezet en je kon echt letterlijk niemand meer terugvinden alles was echt helemaal volgestampt met mensen en toen vlak voor 12 uur had ik bram nog te pakken kunnen krijgen maar die was zelf ook iedereen kwijt, het nieuwe jaar ging ik dus alleen in want ik bram nog niet gevonden, het vuurwerk had ik ook niet meer echt op gelet want ik was te druk bezig met mensen bellen en al die shit. Er werd wel heel veel afgestoken en het was ook mooi om te zien maar de brug zelf heb ik niet meer goed in beeld kunnen krijgen, na 12 uur heb ik bram nog gevonden en zijn we in een megastoet door de straten gelopen en echt alles liep vol met mensen je kon geen kant meer op behalve de kant waar de rest heen ging, geen idee waar dat was we zijn er ook niet meer beland want we hebben een zijstraatje gepakt en zijn naar een parkje gegaan, mijn eigen telefoon was ook leeg dus kon niemand meer bereiken en after that gebeurde zon beetje hetgene wat je wel verwacht, op een of andere manier ben ik bram ook nog kwijtgeraakt en heb ik echt de hele stad doorgelopen ben echt overal geweest, vraag me niet waarom want mijn gedachten waren echt heel ergens anders, om 5 uur sogtens liep ik eindelijk weer in de buurt van het kluisje en mijn gevoel zei dat bram hier wel ergens zou zijn, omdat we hier wel vaker hadden gezeten, kwam ik hem dus even later slapend op een bankje tegen. Heb zelf een beetje op een muurtje gelegen denkend aan hoe deze nacht zo vreemd heeft kunnen lopen. Om half 8 sogtens konden we de bus in richting Melbourne, niets geslapen en echt een klotegevoel dat niet echt te beschrijven is, niet echt wat we hadden verwacht hoe nieuwjaarsnacht ging verlopen. Overdag hebben we echt de beste tijd gehad met gezellige mensen en lekker weer, maar deze nacht is er een om snel te vergeten.

aangekomen in Melbourne moesten we meteen weer een hostel zoeken, wat hier gelukkig niet zo'n probleem is. Nino komt over een paar dagen ook hierheen en dan gaan we maar een paar weken werken want het geld vliegt er letterlijk uit. Na een week of 3 - 4 werken kunnen we dan naar Nieuw Zeeland, ondertussen willen we nog een tripje langs de Great Ocean Road maken en mischien Tasmania island nog meepakken als het kan. Na Nieuw Zeeland gaan we als het goed is dan met Nino de westkust afrijden met een eigen auto en daar kijk ik echt naar uit want ik ben de grote steden wel een beetje beu. Alles is hier superduur en er valt vrij weinig te zien. Maar we hebben zeer mooie tijden in het vooruitzicht en heb het ook zeker naar mijn zin gehad in Sydney, al lijkt het nu mischien niet zo omdat ik er even de pest in heb door wat er allemaal is gebeurd ;). We gaan nu gewoon weer verder en ik ben er zeker van dat het allemaal goed komt, jullie horen snel weer van mij al zal er deze maand niet zoveel gebeuren denk ik, aangezien we moeten werken!

excusezmoi voor de dingen die ik vergeten ben want moet echt af en toe iets gaan opschrijven voor mezelf, je beleeft echt teveel hier! en de foto's komen snel weer, kan hier niets uploaden want zit in een raar supermarktje dat wat pc's heeft staan!

  • 02 Januari 2008 - 10:24

    Kelly.:

    Lieve bart!
    ik kom er nu pas achter dat je deze site hebt, heel dom maargoed
    wat een verhalen zeg, het is wel een hele belevenis daar, als ik het zo is terug lees. maar wel echt tof zeg!

    en die nieuwjaar, hm misschien niet z'n goed begin, maar dat komt vast wel.

    nu moet je nog gaan werken ook dat zal wel tegenvallen hihi

    nou de beste wensen nog
    en houd ons op de hoogte.

    liefs kelly!

  • 02 Januari 2008 - 10:53

    Brenda:

    Baaaaartje,

    Sjonge jonge toch, wat een begin! Je maakt het ook allemaal wel weer mee he!! Maarjaa, toch nog een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst! & geniet er vaaan!

    Lfs

  • 02 Januari 2008 - 11:31

    Renee:

    hoi bart ik mis je wel hoor blijf wel aan mij denken he!helga heeft daar ook familie in melbourne !denk er aan he!
    xxxxxxxxxxxxxxx van renee!

  • 02 Januari 2008 - 11:34

    Luc:

    hoi bart! doei bart!

  • 02 Januari 2008 - 13:00

    Reinier:

    Haha goede actie hoor met nieuwjaar doet me denken aan toen jij je portomonnee had verloren in de metropolis.

    Werkze.. groetjes

  • 02 Januari 2008 - 13:22

    Willie:

    Nou nou wat een gedoe allemaal,nog veel plezier daar.

  • 02 Januari 2008 - 16:48

    Remko:

    heej een gelukkig nieuwjaar en veel plezier daar

    gr Veugle

  • 02 Januari 2008 - 16:50

    Renee Vd W:

    Heeey bartje,

    Ik type maar Renee van de W in aangezien er nog een renee een berichtje heeft achter gelaten;)

    GELUKKIG NIEUWJAAR:D:D:D En hopelijk zal dit jaar beter verlopen dan jullie vage nacht haha.

    Dikke kus Renee

  • 02 Januari 2008 - 16:57

    Celeste:

    neef de beste wensen he!!!

  • 02 Januari 2008 - 17:15

    Max:

    Bartus!
    Allereerst Gelukkig Nieuwjaar man!
    Woow wat bizar zeg, dat je in Sidney ineens iedereen kwijt raakt.. Zal vast even slikken geweest zijn.
    Nou lekker even een tijdje werken, mooie dingen zien! Pfoe ik ben jaloerss, niet normaal! Hahah..

    Have Fun!


  • 02 Januari 2008 - 19:00

    Boyd:

    Wat een feest! En dan niet eens met mij! Zelf zonder mij weet je het weer aardig te begaaien twan! mis je!

  • 03 Januari 2008 - 09:28

    Papa:

    maatje,

    Best wishes.
    Ik denk hij zal ook wel benieuwd zijn naar onze "belevenissen". 1e kerstdag zijn we 's ochtends bij pa en ma Stevens geweest en 's middags hebben we de Broekkies gehad. Gezellige maaltijd. 2e Kerstdag met Jan/Yvonne en Vjeko/Annemiek. Iedereen had meerdere hapjes meegebracht, ook lekker. Wouter/Steffi zijn ook nog geweest en hebben het nog over je site gehad (zie Steffieindia.waarbenjij.nu). Kamers van Renee en Tom verbouwd met Ikea "design" spullen tussen kerst en nieuw. Nieuwjaar was super gezellig. Heel het buurtje, oma Broek en Jan/Yvonne op visite gehad. Tot in de late uurtjes door gegaan. Nieuwjaarsdag bij opa/oma Stevens geweest en voor het het eerst in lange tijd weer met bijna de gehele familie bij elkaar geweest.
    Al met al niet zo spectaculair als bij jou, maar dat wilde je graag mee maken. Helaas leer je het meest van de tegenslagen die je mee maakt. Maar denk maar zo: het kan nu alleen maar beter gaan. Lijkt me geweldig in Nieuw Zeeland, maar dat had ik je al verteld.
    We zijn erg benieuwd naar nieuwe foto's.
    Mazzellllllll papa en renee!

  • 03 Januari 2008 - 11:16

    Sofie:

    Natuurlijk nog de beste wensen neefje!! Heb je net op msn gesproken en al je avonturen gehoord, nog steeds zo raar dat je zo ver weg zit! In Januari ga je veel feestjes missen maargoed, jij hebt het toch veel leuker daar ;)Voorzichtig aan en ik hoor je wel weeer..
    Dikke kuss (K)

  • 03 Januari 2008 - 12:56

    Jan En Yvonne:

    Bart, de beste wensen!!
    Wat een verhaal over de eerste nacht van 2008, bij ons is de nacht gelukkig rustiger verlopen ( zie verhaal van Corne)Veel succes met werken, je moet maar denken het is voor een goede besteding.
    Groetjes uit Terheijden
    Jan en Yvonne

  • 05 Januari 2008 - 18:59

    Ruud En Angela:

    Hoi Bart,

    Leuk om wat van je te horen via je site. Je verhalen zijn wel erg spannend hoor en reizen is vaak om leren gan met het onverwachte. Dat maakt het nu juist zo spannend. Later zul je merken dat je juist deze avonturen het langst bij zullen blijven. Wij (Angela, ruud en Rick) zaten met de feestdagen juist aan precies de andere kant van de werled in Aruba. Ook daar was het erg warm weer en zijn we lekker bruin verbrand. Wij wensen je dan ook een heel goed 2008 en veel plezier in Melbourne. Je zult merken dat dat een hele andere stad is als Sidney. Veel meer Europees en Engels.
    We zullen je verhalen volgen en zien je foto's dan ook met belangstelling tegemoet.

    Greetz,
    De Belties.

  • 06 Januari 2008 - 20:18

    Yor:

    bartjee, gelukkig nieuwjaar maat en nog veel plezier daar ey.. Greetz yor en leander

  • 07 Januari 2008 - 11:48

    Anjuna:

    Nog de Vetste wensen voor 2008..
    En maak er een serieuze toptijd van ..:P
    Zijn echt leuk jullie verhaaltjes haha...
    Liefs Djoen

  • 08 Januari 2008 - 11:24

    Kleine:

    Bartje
    alles goed maat?
    Beetje naar je zin daarzo???
    wat een bizar verhaal hahaha

    groetjes...

  • 09 Januari 2008 - 16:45

    Danny:

    Kijk em gaan joh
    ineens heb je het.. je word schrijver
    hoe ist daar?
    groete

  • 13 Januari 2008 - 17:26

    Conny:

    Ha die Bart,
    tof om al die avonturen van je te kunnen volgen hoor. Je kan zo een boek gaan schrijven jij! ik blijf je volgen en wens je heel veel succes en plezier daar.
    hou vol die leuke verhalen en hopelijk vind je nog leuk werk om zo even tussendoor te doen en weer centjes te verdienen.
    heel veel groetjes uit Breda
    Conny en een poot van Spike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Bart

Love where you live

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 29796

Voorgaande reizen:

23 December 2007 - 09 Juli 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

study

Landen bezocht: