High Speed Travelling - Reisverslag uit Perth, Australië van Bart Stevens - WaarBenJij.nu High Speed Travelling - Reisverslag uit Perth, Australië van Bart Stevens - WaarBenJij.nu

High Speed Travelling

Door: stevie

Blijf op de hoogte en volg Bart

31 Januari 2008 | Australië, Perth

Allereerst iedereen bedankt voor de felicitaties en moneyy !!! Harstikke leuk!

En mijn telefoonnetwerk is niet helemaal in orde heb ik het idee want ik heb al meerdere malen meegemaakt dat er iets niet aankwam van een berichtje of een telefoontje! excusez-moi

Adelaide

We moesten voordat we met onze Duitse freund op pad gingen nog een dag of 3 in Adelaide doorbrengen waardoor we nog iets van de stad konden zien, naar het strand, mensen uithoren over hun tripjes, een wasje draaien, je kent het wel...
Nadat we voor het eerst even goed inkopen hadden gedaan voor het eten, en hiermee vele creatieve pasta's op tafel hebben gezet, hebben we 's avonds met vele andere backpackers gepraat en verhalen uitgewisseld, erg leuk! We hebben ook nog een vlucht terug van Perth naar Melbourne geboekt omdat we dan weer naar Nieuw Zeeland gaan!
De volgende dag hebben we een beetje geluierd, wasje gedraaid, in het shopping centre rondgedwaald, opzich wel leuk maar in de stad wil ik persoonlijk niet zolang zijn, en dit geeft maar aan waarom, er is niets te doen! De dag erop zijn we naar het strand gegaan wat niet zo super was, maar wel erg windy waardoor ik weer niet in de gaten had dat ik alweer verbrand was ;). 's Avonds heerlijke pasta met gamba's gemaakt en een engelsman van onze kamer at gezellig mee, en vertelde over zijn trip vanaf Perth naar Adelaide, erg gezellig. De dag erop zouden we dan 's ochtends vertrekken richting Perth en Bram en ik mochten zelf ook rijden! Erg 'spannend' in het begin maar eigenlijk is het helemaal niet moeilijk, je moet alleen even andersom denken maar je hebt het al snel onder de knie, was erg leuk! Ik heb zelf urenlang gereden op een snelweg (2 baans) zonder ook maar 1 auto in te hoeven halen! Heel bizar als je denkt hoeveel auto's je in Nederland wel niet inhaalt voordat je in de MacDo in Oosterhout zit! Na een aantal uren te hebben gereden zijn we aangestrand in een plekje in de middle of nowhere, waar we een cabin op een campingground hebben gehuurd, de cabin was opzich wel mooi van binnen maar het was niet wat je zegt hier blijf ik nog even hangen, dus de volgende dag gingen we weer verder! We passeerden de grens van South Australia naar Western Australia en hier werd de auto nog even goed doorzocht op voedsel en weet ik het wat nog meer, vanwege de bacterien die je over zou kunnen brengen! Hierna doorgereden naar Cocklebiddy, een dorpje met een tankstation en wat campingground, en dat was het, echt ongelooflijk. Het lag ook niet omheind dus er werd je gewaarschuwd voor Dingo's, de wilde australische doggies. We hadden nog wat kangoeroe's gespot langs de weg, deze keer gelukkig levend! En na een nacht hier te hebben gezeten gingen we gelukkig meteen weer verder, via de Longest Straight Road in Australie, 90miles lang rechte weg, echt te ziek voor woorden als je dat moet rijden in 40 graden, zonder een auto op de weg! We reden door naar Esperance, waar we mooie ocean views hadden en het stadje zelf was ook erg leuk, gezellig vakantie sfeertje. Toen we ingecheckt hadden bij het hotel en even langs het strand de pier opliepen zagen we iets waarvan we tot nu toe alleen maar konden dromen, wilde zeeleeuwen die gewoon voorbij zwommen opzoek naar visjes! Echt geweldig, en toen we terug liepen naar het strand was 1 zeeleeuw zelfs naar de kust gekomen en je kon hem bij wijze van spreken aanraken, als ze dan je hand er niet af zouden bijten... maar hij was dus echt echt dichtbij! Nadat we duizenden foto's ervan genomen hadden terwijl onze nieuwe vriend heerlijk stond te poseren, plofte hij lekker neer op het witte zachte zand en lieten we hem maar met rust, maar echt heerlijk om zulke beesten te zien :D. De duitser van wie we de lift hadden gekregen heet trouwens Philipp en is 20 jaar oud, van onze leeftijd dus en het gaat allemaal harstikke goed, kan tegen een geintje en maakt er zelf regelmatig ook een paar, dus dat is allemaal harstikke goed! De volgende dag zijn we doorgereden naar Lucky Bay, een baaitje vlakbij Esperance maar we hadden gehoord dat we hierheen moesten, en toen we er aankwamen werd al snel duidelijk waarvan. De PARELWITTE stranden met Te heldere blauwe zee, echt helemaal geweldig en nog beter, er was geen kip op het strand! Je kon hier alleen maar kamperen en dus hadden we onze tentjes voor het eerst opengegooid, op een kleine camping naast het strand. Toen we terug kwamen van een strand wandeling zagen we iets bij de tent rondhuppelen en wat denk je, 3 kangoeroe's! We konden ze zo aanraken en aaien en ze deden helemaal niets, echt alsof het geluk ons allemaal in dezelfde 24 uur even heel hard toelachte! Helemaal geweldig. Hierna zijn we via een bushwalk omhoog geklommen en hadden we echt de mooiste ocean en bayviews die je maar kunt wensen, de kangoeroe's sprongen voorbij in de bosjes en het was gewoon in 1 woord geweldig. 's Avonds hebben we met een eskibox vol bier en een voetbal de hele avond op het strand doorgebracht, tot het simpelweg te donker was en we tussen de kangoeroe's door ( die ook al op het strand zaten! ) terug naar de camping waar we een kangoeroe voorbij zagen springen met een babytje in d'r buidel! Dus dat hadden we dan ook meteen weer gezien :D. De nacht op de camping was verder gewoon zwaar niet leuk, want het lag voor geen meter, maar gelukkig was het maar 1 dag en gingen we weer door, helaas het heerlijke strand wel vaarwel moeten zeggen! We zijn toen doorgereden naar Albany, toen we vertrokken hadden we bliksem en onweer en regen en alles.. en na een paar uur rijden zaten we in een hittegolf van 40+ graden en geen zuchtje wind, en toen we aankwamen in Albany regende het weer en was maar zo'n 18 graden, erg vreemd hier! We zijn Albany 's avonds doorgewandeld, vrijdag avond, en volgens de boeken leven er 30.000 mensen, maar er was geen ene zak te doen op straat! De kerstversieringen hingen er nog wel dus dat zei mischien al genoeg. De volgende dag gingen we door naar Margaret River, en zijn we via de Valley of Giants gegaan, een groot bos met bomen van meer dan 40 meter hoog en aardig dik ook nog! Echt heel gaaf want we konden via een stalen constructie door het bos heenlopen, op een gegeven moment zelf op 40 meter hoogte! Aangekomen in Margaret River merkte ik al snel dat het echt een toeristisch dorpje was, veel surfers en veel toeristen, maar wel een gezellige sfeer! We stranden neer in een surfers lodge vlakbij het strand waar echt alleen maar surfers zaten, maar we zaten niet echt in het stadje dus de volgende dag zouden we daarheen gaan. 's Avonds zijn we naar de pub gegaan en hebben we de vetste musican ooit gehoord, hij bespeelde echt alles doorelkaar en beatboxend en zingend en ook nog met de didgeridoo, de Australische lange pijp. Erg leuk en mooi om aan te horen! De volgende dag verbleven we dus in het stadje en gingen we in het centrum kijken, waar je marktjes had met live music en waar allerlei hippies je zooi probeerde aan te smeren! Daarna naar Canal Rocks geweest, waar je weer echt prachtige bayviews had en wat mooie rotsformaties, ook erg gaaf om te zien. 's Avonds weer een van de mooie sunsets at the beach gezien, en de volgende dag weer door, naar Rockingham! We waren beland op een ouwe lullen camping en hadden een caravan kunnen huren, alles erop en eraan en de zee was op loopafstand dus dat was weer mooi geregeld! Aangekomen op het strand zagen we een mooi piertje waar we heerlijk vanaf konden springen samen met onze 11 jarige vrienden. Ondertussen zwommen er hele vreemde grote beesten voorbij, nog steeds geen idee wat het waren! De dag erop zijn we doorgereden naar Perth, eindelijk! We hadden meteen weer een probleem met het hostel zoeken en kwamen weer uit bij een dure kamer, omdat het een paar dagen later Australia Day was, en alles dus weer volgeboekt zat! Na de middag in het centrum doorgebracht te hebben had ik gelijk alweer het gevoel van de grote stad, bedrukt, en ik wilde weer verder. Omdat er in Perth geen hostels en campings waren gingen we 130km boven Perth zitten in Lancelin, waar we onderweg nog een voorproefje van Australia Day hebben mogen zien ( een meisje dat uit het raam van de auto bungelde en haar voorgevel showde! ) waar we echt het beste hostel tot nu toe hebben gevonden en het was gewoon perfect, in een lekker wind en kite surfers dorpje met niks verder eigenlijk. We chillden lekker in de hangmatten die voor onze kamer hingen, anders aan het strand of in het zwembad, het was gewoon te heerlijk voor woorden. De volgende dag, 24 jan, was het dan zover! 19 jaar! Je hebt er niets aan maarja, het is een verjaardag ;). Ik werd wakker gemaakt door de geur van brandende kaarsen die in brownies gestoken waren, lekker wakker worden dus :P! 's Avonds hebben we uitgebreid gebbqd en wat biertjes genuttigd, erg gezellig!
De dag erop hebben we weer heerlijk gerelaxt, beetje gezwomme, in de hangmat gelegen, getafeltennist, er hing zo'n relaxte sfeer en iedereen liet de deuren open! De dag erop was alweer de laatste maar het was Australia Day waardoor we een heerlijk uitgebreid ontbijt kregen van het hostel! Echt te heerlijk! Toen gnigen we weer terug naar Perth waar overal vlaggen aanhingen, tentjes op het gras en straten overal was feest. 's Avonds hadden we met nog wat nieuwe vrienden uit het hostel wat biertjes genuttigd in het park om vervolgens de mooiste vuurwerk show ever te zien! Ik heb hem helemaal op film! Daarna ben ik met de duitser nog uitgeweest, ook erg leuk! Het viel me wel op hoe nationalistisch al die Australiers zijn met al hun geschreeuw en vlaggen; OZZIE OZZIE OZZIEEEEE schreeuwde iedereen in je oor en iedereen deed meteen ook mee! De dag erop hebben we een fitnesstraining gedaan waar we de volgende 3 dagen spijt van hadden! De dag erop zijn we verhuisd van hostel, wat een stukje kleiner was en gerund werd door een koppeltje! Alles word hier natuurvriendelijk gedaan maar daar merk je eerlijk gezegd niet veel van. We zijn naar het strand geweest waar echt hoge golven waren dus dat was ook erg leuk, al zat je soms wel vol met zout en kon je amper kijken! De dag erop zijn we weer naar het centrum van Perth geweest en hebben we weer wat rondgekeken, daarna weer naar het strand! en 's Avonds weer in het hostel gechilld. Gister zijn we naar Fremantle gegaan ietsje onder Perth, en dat gaf wel een leuke sfeer, echt een toeristisch europees dorpje, maar leuk! Daarna weer naar de beach en tot 9 uur 's avonds in de hoge golven 'gespeeld!'

Binnenkort naar Nieuw Zeeland en daar kijk ik heel erg naar uit! Vanacht gaan we weer terug naar Melbourne en moeten we daar nog een paar dagen doorbrengen voordat we naar NZ gaan, maar dat zal wel goedkomen! Allemaal weer bedankt voor de reacties, hoop dat dit verhaal jullie weer in jullie behoeften doet voorzien :P en tot snel!

Kus voor de dames, groeten voor de mannen

• 31 Januari 2008 - 07:48

Soof:

Daar heb je weer n mooi verhaal van gemaakt ;)
    Kan in de zomervakantie ook gaan zien wat jij nu allemaal ziet, dus dit is een leuk voor proefje :D

xx

• 31 Januari 2008 - 11:39

Jesper:

Geen kus voor Jesper? Foei Bart!!
    Hhaha spreek je wel vaak tegenwoordig,, ga ik wat doen joh haha ;)

PEACE!!

• 31 Januari 2008 - 11:46

Mario:

Hoi Bart,
    Wat een geweldig (uitgebreid) verhaal wederom. Je maakt wat mee in zo'n ver land.. Geniet er van en schrijf gerust wat vaker, want het is nog steeds heel boeiend om te lezen..

• 31 Januari 2008 - 14:18

Sip:

Big B!

Weer een genot om te lezen..:) Die zee daar is weer eens wat anders dan de Noordzee hier. glas helder!.. Rlxte foto's ;)..

Geniet ze!!

Tot spreeks
    Ltr!!

• 31 Januari 2008 - 14:38

Willie:

Wrede foto's alweer ;) het is daar beter te doen kerel dan hier in Traaie.

Lalaterzzzz

• 31 Januari 2008 - 19:58

Snadra:

Hooooi lieve bart.
    Zo te lezen zit je daar wel goed.:)
    Het weer zit je mee, Je hebt het allermooiste uizicht.
    Je verhaal is ook heel mooi om te lezen& je foto's erbij. AMAZING
    Bart heeel veel plezier nog. Lees je verhalen wel op je site. HAVE FUN BOY
    Xje Sandra

• 02 Februari 2008 - 11:30

Bram:

JJJEZUS bart, wat een avondtuur
    wou dat ik erbij was..

groetjes bram :P

• 05 Februari 2008 - 12:30

Wessel:

`heey bart gefeliciteert man, het is toch een verjaardag. vette fotos zowieso en ik zie dat het echt vet is. veel plezier nog
    laaatur

• 19 Februari 2008 - 17:24

Simoon&Anne:

Succes Bartje!! en tot heel snel denk ik ;)

• 19 Februari 2008 - 20:18

Rachel:

goh hier ook al van die wijsneuzen die denken dat ze het weten,,,,laat jullie niet gek maken hoor!!! zijn gewoon losers hier..........

• 19 Februari 2008 - 20:26

Teun:

Heey bartjee,

haha wat zag ik nou allemaal op het
    nieuws joh;)

• 19 Februari 2008 - 22:44

Meijer:

whahaha wat een gek he!!
    kmoes minder lache toen ik da zag

• 20 Februari 2008 - 14:27

Sip:

Zuur verhaal!! Maar ik mag je nog steeds hoor Big B;)..!!:D
    Spreek je nog:)

Ltr!!

• 21 Februari 2008 - 11:37

Mark:

Wat een internet nerds hier. Geef klaas ook meteen een cursus NL erbij. Over prutsers gesproken haha

Sterkte Bart!

• 23 Februari 2008 - 00:23

Meijer:

al die reacties! hahaha
    waar make jullie je druk om..
    over internet schelden is best ruig he

• 24 Februari 2008 - 11:01

Jan En Yvonne:

Hoi Bart,
    Even geleden dat we iets van ons hebben laten horen, we willen je toch nog een prettig verblijf toewensen en maak er nog iets van.