The Beginning - Reisverslag uit Peking, China van Bart Stevens - WaarBenJij.nu The Beginning - Reisverslag uit Peking, China van Bart Stevens - WaarBenJij.nu

The Beginning

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bart

26 December 2007 | China, Peking

Allereerst wil ik iedereen even bedanken voor het afscheid en de goede wensen, je kent het wel, zal jullie allemaal wel gaan missen maar dat weten jullie!

--------------------------------------
De reis is begonnen, na een emotioneel afscheid at the airport waggelden we verder richting ons vliegtuig. Na een paar uur hebben moeten wachten stapten we eindelijk in. Het geluk lachtte mij meteen al toe want we hadden goede plaatsen bij de nooduitgang, extra beenruimte dus. Maar toen we eenmaal in het vliegtuig zaten bleek dat we in het midden zaten en dus niet bij het raam ( jammerrrrr ) en daarna ging er ook nog eens een extreem dikke man naast me zitten die mij het genot van het lekker zitten in een vliegtuig direct ontnam. De reis ging verder wel heel voorspoedig, lekker vies vliegtuig eten en de tijd ging redelijk snel voorbij, 12 uur richting Hong Kong. In het vliegtuig hebben we nog de sentimentele aspecten van het afscheid moeten nemen van iedereen doorgenomen en zielige verhalen hoe we tegen de reis opkijken op papier gezet. Zodat we aan het einde van de reis nog eens terug kunnen kijken hoe we begonnen.

Hong Kong
Toen we in Hong Kong aankwamen gingen we meteen goed van start en wilden we, versurfd als dat we waren, zo snel mogelijk pinnen en to the hotel. Helaas deed de pinautomaat het niet. Gelijk in de stress want we zijn natuurlijk wel in een strange country waar de helft van de mensen die je moest spreken niet eens engels sprak, erg vervelend dus. Even later toch nog een andere pinautomaat die onze passen wel ondersteunde konden vinden en dus gingen we richting hotel, de bus gaf geen wissegeld dus we hadden meteen alweer teveel betaald, daar gaat ons lowbudget leven.. We hadden de buschauffeur en onze chinese vriend die ons informatie gaf over hoe we het hotel moesten bereiken op een of andere manier verkeerd begrepen en dus stonden we een halte te vroeg buiten de bus. Hierdoor moesten we nog zo'n 15 mins verder lopen met onze heavy backpacks. Toen we in het hotel aankwamen na al wat indrukken van China te hebben gekregen, de chinezen, het drukke leven, de vele reclame borden en de gekke taal. Het hotel was extreem klein en we hadden ook echt alleen wat we nodig hadden, Bram schoot ook al meteen in de stress want hij dacht zijn fotocamera kwijt te zijn. Alle tassen 3x nagekeken maar hij bleek gewoon in het zijvakje te zitten. Hierna gingen we richting stad en centrum om wat te bekijken, het weer was niet wat we verwacht hadden het was een beetje bewolkt en zo'n 17 graden. Maar het was best lekker om buiten in te lopen. Het leven overdag zag er wel bijzonder uit omdat het totaal anders is al Europa, toen we echter 's avonds terug gingen richting haven zagen we een stad en skyline zo mooi verlicht dat je er bijna bang van werd. Het was natuurlijk kerstavond toen we er waren en er waren echt gigantisch veel gebouwen versierd en lichtjes en alles kwam je tegen, de politie had de straten afgezet en hele groepen mensen met muziek kwamen voorbij gestruind, heel anders als bij ons in Nederland en echt prachtig om te zien.

Hierna zijn we nog wat gaan eten bij de oude vertrouwde KFC en zijn we naar bed toe gegaan, we moesten er weer midden in de nacht uit om naar het vliegveld te gaan.

Toen we op het vliegveld aankwamen en alles soepel leek te gaan kreeg ik te horen bij het inchecken dat mijn visum nog niet geregeld was en dat moest dus verandert worden waardoor we nog een tijdje moesten wachten voordat we aan boord konden gaan. Gelukkig was alles goed geregeld en waren er verder geen problemen. De reis richting Sydney was nog eens 8 uur maar deze vloog echt werkelijk voorbij door de geweldige films, games en speciale kerstontbijt en diner dat we kregen! Al met al was Hong Kong een leuke stad om naar toe te gaan en helemaal met kerstavond, alleen ik zou er geen lange tijd willen blijven.

en ja boyd, they do wear skinny jeans in Hong Kong ;)

the end of Hong Kong, China

• 26 December 2007 - 09:46

Groove Armada:

Goeie toellie! Wat heerlijk om te lezen dat je goed bent aangekomen! Zit dit zo te lezen op 2de kerstdag, schiet helemaal vol met emoties! Mis je man! En natuurlijk dragen ze skinnys in Hong Kong! Mode guru's daar! :P Ben ik niets bij ;)

Lata Pata! Counting the days! Zie je in Thailand!

• 26 December 2007 - 10:47

Fam Stevens:

Wij hebben gisteren kerst gevierd met de familie Vrijaldenhoven, oude films van vroeger bekeken, lekker gegegeten en veel bijgekletst. Vandaag komen de families Ivanek en Diepstraten.

Veel plezier nog in Australie!

Groetjes,
    Corne, Trudy, Tom en Renee

• 26 December 2007 - 15:23

Papa Stevens:

bartje,

je hebt nu fotoruimte tot 300 stuks, dus fotograveren maar.

• 27 December 2007 - 10:38

Cynthia:

Bartje!! Ben blij dat je goed bent aangekomen. Echt vreemd om jou opeens zo te zien in fucking Hong kong:p Vind het jammer dat we niks meer samen hebbe gedronken want dat zouden we nog doen he! Ik wens jullie supersupersuper veel plezierrr!!! Dikke kusss

• 27 December 2007 - 18:15

Charlot & Gerben:

Hey Bart!
    Veel plezier daar down under he!!
    Geniet er van!!

Groetjes!